Projet pédagogique occitan 2019/2020

Ninòta la marmotte est l’héroïne de nos deux histoires.

Dans la première partie du projet Furet, un furet est invité à dîner chez son amie Ninòta la marmòta. Il ne veut pas y arriver les mains vides et rencontre ses amis : un rat des champs, un écureuil, une biche et un ours qui lui donnent tous des idées de cadeaux. Furet arrive chez son amie le soir de Noël.

Pour ce qui est de la bande dessinée, la marmotte est sans arrêt dérangée par des insectes qui se sont blessés : une fourmi, une cigale, une libellule et une luciole. Elle les amène tous chez son ami le hibou herboriste qui va leur faire découvrir les propriétés des plantes telles que l’arnica, le thym, le plantain et le millepertuis. Ils feront tous la connaissance de l’entomologiste et biologiste célèbre Jean-Henri Fabre.

« Al país de Ninòta la marmòta »

Un projècte s’acaba, un autre arriba ! Es en companhiá de Ninòta la marmòta, Furet la fura, Bernat lo rat, Octàvia la cèrvia e Cristòl l’esquiròl que las classas van començar l’annada escolara 2019-2020. Una fura convidada a un repais un pauc especial se fa ajudar per d’amics per trapar de causas de portar a son ostalièra la marmòta. Aital, las classas cabussaràn dins las tradicions del Nadal occitan fins al mes de genièr. Per la segonda mitat de l’annada, la nòstra eroïna Ninòta serà fòrça sollicitada pels insèctes que li arriban totjorn de malastres ! Una formiga que se copèt la camba, una cigala que pòt pas pus cantar, una domaisèla que se’s frelhada l’ala e una luseta que lampeja pas pus, vaquí los problèmas de resòlvre per la nòstra Ninòta que pauc a cha pauc amb sa bicicleta e sa carriòla se cambia en taxi-ambulància. Urosament pòt contar sus son amic erborista Peiròt lo chòt que sap garir amb las plantas. L’avètz comprès aquesta annada farem lo torn de las plantas medicinalas de la nòstra region amb l’arnica, lo plantatge, la farigola, lo trescalan e anarem a la descobèrta del entomologista e botanista famós Jean-Henri Fabre.

Mercè encara un còp a la Region Occitània-Pirenèus-Mediterranèa per son ajuda e son sosten financièr que permèt als regents de beneficiar d’un material de qualitat e als escolans de poder portar la lenga a l’ostal amb, en mai del libronet, un CD de las istòrias, cants e danças enregistrat per de grops d’artistas occitans professionals !

Leave a Reply

  

  

  

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.